Het vervoeren van een 83 tons breker van Göppingen (D) naar Zeebrugge (B).
Voorafgaand aan dit transport moeten er behoorlijk wat zaken geregeld worden. Er moet namelijk een speciale vergunning worden aangevraagd voor Duitsland, Nederland en België!
Om de vergunning in Duitsland te krijgen, zijn er op de route verschillende brugberekeningen gemaakt. Dit om te controleren of de bruggen een totaal gewicht van 140.000kg aan kunnen. Daarnaast moeten wij een vakbekwame chauffeur voor dit transport inzetten, aangezien er gereden wordt met een breedte van 3,50 meter en een totaal gewicht van 140.000 kg. Deze chauffeur spreekt de Duitse taal vloeiend, wat voor dit transport verreist is, om met de benodigde begeleiders te kunnen communiceren.
Voordat onze chauffeur mag laden op de fabriek in Göppingen, wordt door het laadadres de vergunning en het benodigde materiaal gecontroleerd. Dit om te voorkomen dat het transport onverantwoord te weg op gaat. Het spanmateriaal moet namelijk gecertificeerd zijn anders wordt er niet geladen op de fabriek!
Nadat onze chauffeur geladen heeft, wordt het complete span gekeurd door de TUV (Extern bedrijf). Zij controleren onder andere de as-lasten, as-afstanden en de totaal afmetingen en kijken of dit overeen komt met de aangevraagde vergunningen. Daarnaast controleren zij of de lading is vastgezet met gekeurde kettingen en of de benodigde certificaten hiervoor aanwezig zijn. Wanneer dit in orde is ontvangt onze chauffeur zijn TUV papieren. Zonder een goedkeuring van de TUV kan het transport niet plaatsvinden!
Om te voldoen aan de regelgeving in Duitsland hebben wij het transport uitgevoerd met 4 begeleidingsauto’s in Duitsland! Een mooi project voor ons als Transportbedrijf Schoones B.V.
